Thajsko, den 7: Koh Lanta

Ráno dáváme opět budíček na 7:00, abych zvládl zase napsat něco na blog. Nezdá se to, ale zabere to poměrně dost času:) K snídani si chceme dát thai pancake (nebo chcete-li rotty) ve vedlejší restauraci, ale bohužel nemají dost těsta. Pokračujeme tedy kolem krásných kabán s obrazy v hippies stylu na stěnách dál k hlavní silnici.

Celkově to místo má neskutečnou atmosféru, jen prašná cesta, ručně psané cedule, kabány a další stavby ze dřeva a bambusu. U silnice vidíme obchod s banány a cena 40 bht za kilo, bohužel neprodává po kusech a posílá nás do obchodu.

Zde stojí kus 10 bht, takže to necháváme být a vracíme se zpět do obchodu, který máme přímo naproti a ejhle banány za 5 bht:) K tomu si objednávám thai pancake přímo v restauraci patřící k našemu David camp ubytování. Po hodině se jdu zeptat, jak to vypadá, a dozvídám se, že to bude nejdřív k obědu, že kyne těsto. Dáváme nakonec krájený ananas, banány a sušenky a jdeme se slunit. Při vstupu do moře se pořádně rozhlížím, jelikož už na Phi Phi mě stále něco žahalo do nohou a konečně vidím důvod. Spousty malých medůzek a navíc k tomu ve vodě plavou stamiliony (asi) jiker o velikosti gumových medvídků. Naštěstí nic z toho není nebezpečné a pouze žahnutí od medůz je jak, když se jdete přes kopřivy, ale po 15 sekundách bolest přechází. Na oběd se vracíme k nám na oběd a dáváme si green curry (100 bht), které je údajně „little bit spicy“. Pálí to jako čert! 1 porce je pro 2 lidi akorát. Odpoledne si půjčujeme na půl hoďky paddleboard (200 bht).

Ivet už třetí den bolí rostoucí moudráky, a proto se na obhlídku podél silnice vydávám sám. Je tu docela frmol. Na mopedech jezdí všichni bez helem, řídí spousty žen (i těch muslimských), ale i cca 12 letý kluk veze svoji mámu a ještě jednoho sourozence. K tomu navíc spoustu mototaxi a předjíždějící americké pickupy. Po chvíli to vzdávám s tím, že omrknu vedlejší pláž Klong Dao a pak se vrátím podél útesu zpět na Long Beach. K moři se dostávám skrz jeden z mnoha luxusních rezortů, kde každá „chatka“ má svoji vlastní vířivku. Pláž Klong Dao je poseta i několika skálami a celkově má mírnější vstup do vody. Cesta zpět přes útes po západu v žabkách nebyl úplně nejlepší nápad. Potkávám zde pár rybářů a skoro za úplné tmy jsem zpět na Long Beach. Restaurace zde jsou pěkné, ale i pěkně nadražené, a tak si dávám massaman cu rry ve stánku přes ulici (5O bht), které před zakoupení testuji na pálivost a shake (35 bht).Ještě se zkoušíme ptát na zítřejší loď z Koh Lanty na Koh Jum. Naproti nám to nabízejí za 350 bht, kousek vedle za 400 bht i s dopravou do přístavu. Důvodem vyšší ceny je údajně to, že trasu obsluhuje pouze jedna společnost. Dalším pozitivem, které nám v kanceláři říkají je to, že to na Koh Jumu údajně vypadá jako na Lantě před 15 lety. Nákup lístků necháváme na další den…