Thajsko, den 6: Koh Phi Phi – Koh Lanta

Ráno dáváme časnější budíček na 7:00, venku je slunko za oparem a díky větříku je v kabáně opět poměrně chladno. Dle cestopisu chceme navštívit pláž Loh Mood Dee, která je údajně s minimem turistů. Dostáváme se k jediné cestě přes kopec, míjíme relativně nové vilky pro turisty a konečně vidíme chatrče místních. Jsou vysoko v kopcích (zřejmě kvůli tsunami) a vystavěnou jsou na kůlech. Vedle nich je hned skládka. Poplatek za čistý ostrov je prostě jen dobrý byznys, protože i v moři jsem viděl naházené pytle. Mimo to je i zde velká nádrž, která slouží jako zásobárna vody pro ostrov.

Z kopce scházíme k Loh Mood Dee, kde jsme prvně úplně sami. Vzhledem k tomu, že je ráno, tak je opět odliv. Vydávám se do vody, ale je to mělké a spousty kamenů.

Cestou zpět ještě vyrážíme ještě na vyhlášenou Long Beach (doopravdy „originální“ název), která je krásně udržovaná a má i příznivé podmínky pro plavání. I voda je zde výrazně čistší a navíc se při břehu objevují hejna barevných rybiček. Nad pláží je spousty luxusních vil, ale dle počtu návštěvníků pláže nejsou zcela naplněny.

Zpět do města se vracíme cestičkou přes útes, kde najdeme ještě 3 krásné pláže. Škoda, že nemáme víc času, check out je do 11:00. Balíme krosny (nebýt zimního oblečení, kvůli přestupu v Moskvě, tak by byly miniaturní) a jdeme na hlavní bat´ůžkářskou ulici. Z předchozího dne jsme měli zjištěnou cenu spoje na Kho Lantu od 300 bht více, ale ještě se ptáme a ejhle máme to za 200 bht:) Naproti v ulici si objednáváme jídlo do boxu, já nudle padthai s krevetami a Ivet rýži s krevetami (obojí za 60 bht), shake (40 bht) a 1 l vodu (10 bht). Tentokrát na nás čeká o něco větší trajekt a uleháme na přídi. Sbohem ostrove s bílým pískem a smutnou budoucnostní. Celkově dojmy z Kho Phi Phi máme dost smíšené, protože zde probíhá masivní výstavba nových hotelových komplexů, přibývá lodí, zvyšují se ceny, pláže jsou přeplněné a je to spíš party město. Na Kho Lantu dorážíme kolem 13:00. Zavazadla posílají z trajektu skluzavkou, a tudíž mám docela strach o noťas, který mám v krosně. Přežil! Na výstupním molu hned platíme 10 bht za čistý ostrov a hned se na nás jako supi pouští místní taxikáři. Jdeme bokem, ale 2 nám stále něco nabízí. Dáváme strop 500 bht za pokoj a 100 bht za dopravu do resortu. Jeden nám na to kývne a už sedíme na korbě pickupu a jedeme podél pobřeží. Vozový park spíše připomíná Ameriku, samé velké auta (především pickupy) a občas mototaxi. Po chvíli zastavuje u prvních kabán u Long Beach a říká, že je všechno levnější plný a že mají za 800 bht. Tyhle triky známe, a proto platíme taxi a vydáváme se hledat na vlastní pěst. Po chvíli dostáváme nabídku za 400 bht za pokoj u sympatickejch místňáků. Hned vedle bar, kde jede Bob Marley a vrací se mi vzpomínky na Srí Lanku. Long beach je velmi rozlehlá po krajích lemována restauracemi a stromy.

Lidí je tu přijatelně. Hlavní rozdíl je v písku, který je hrubší a žlutý.