Thajsko, den 5: výlet po okolí Koh Phi Phi

Ráno nás budí zpěvy z nedaleké mešity a lehčí zima,kterou bych tu doopravdy nečekal. Naštěstí vysvítá slunce a dáváme si na terásce k snídani předražený mandarinky. Obecně všechno ovoce je tu dražší jak v ČR a trh pro místní jsme nenašli. V 10:30 se vydáváme na celodenní trip na longtailu po těch nejzajímavějších místech po okolí. Trip jsme zakoupili předchozí den za 450 bht s tím, že se pak ještě platí vstup 100 bht na Maya beach. Na lodi hned fasujeme snídani, která je součástí ceny výletu. Respektive je to jeden toust plněný cibulí a mrkví. Ostatní si to dost rozpačitě prohlíží a já ho hned jím a dostávám jako bonus druhý:) Náš longtail řídí jeden starší námořník a asi 15 letý mlaďák. První zastávka je Shark point, kde máme 20 minut na šnorchlování. Bohužel vidíme jen pár malých rybek, protože je tu spousta ostatních lodí.

Další zastávkou je Monkey beach, která je doslova plná lodí a asijských turistů, kteří závodí v počtu selfies. Pláž by to byla krásná, ale je tu hromada odpadků.

Zdokumentujeme místní opice, dostáváme box s rýží k obědu a pokračuje na Bamboo island. Situace se opakuje, lodě zabírají celou pláž, takže ani není pořádně místo na koupání. Po hodinové pauze nás čeká nejdelší přejezd až do zálivu.

Cestou se vyskytuje problém s chlazení motoru, který řeší igelitovým pytlíkem. Konečně doplouváme do zálivu uprostřed vápencových skal a skáčeme do vody, máme zde cca 20 minut času. Bohužel na místo přijíždíme, když už sluníčko skoro nedosvitne přes vysoké skály. Poslední zastávkou je Maya beach, kterou proslavil film Pláž s Leonardem.

Vstup 100bht vybírají naši závozníci, ale pravděpodobně ho nikomu neplatí, tudíž to byl jen trik s levnější cenou za zájezd. Na Maya beach přijíždíme, když už je osvětlena sotva třetina a během půlhodiny je stín všude. Nastává odliv a do lodí se musí nastupovat až z půlky zálivu, aby se neodřely o všude přítomné korálové útesy. Poslední atrakcí je západ slunce na klidném moři. Je nádherný! Červená koule zachází za obzor a je stejně úžasný jako východ, který jsme viděli z letiště v Bangkoku.

Za soumraku nás čeká „pouze“ návrat do přístavu. Vyjíždíme ze zákrytu ostrovu na rozbouřené moře a dostáváme při každé vlně sprchu. Nic příjemného, ale nakonec jsme v přístavu. Naši „zručný“ námořníci parkují ze všech lodí téměř nejdál od břehu, protože je odliv a tak musíme ještě jednou do vody. Celkově jsme z výletu byli spíše zklamaní, jelikož všude bylo přelidněno a odpadky, nestihli jsme ani všechny slibované zastávky… Večer po studené sprše v kabáně vyrážíme opět do stejné restaurace, která se nám předchozí den osvědčila a dáváme si výbornou večeři (80 bht/ osoba), pivo (50 bht) a ananasový shake (40 bht). Večer zakončujeme Daiquiry za pouhých 50 bht s Markem a jeho přítelkyní Kristýnou, kteří s námi strávili celý den a zítra se naše cesty dělí. Jako třešničku na dortu zabíjím snad posledního švába.