Thajsko, den 2: Bangkok

Jídlo v letadle bylo zatím nejhorší, co jsem kdy měl, žádný alkohol, letušky v podstatě neumí anglicky, ale co by člověk od společnosti na pokraji krachu chtěl:) Přistáváme v Bangkoku v 11:30 místního času, vyplňujeme příletový formulář, měníme peníze ve fialové směnárně, kde jako bonus dostáváme simky s 20 MB netu a jdeme na levnější City line (35 bth), který nás doveze na stanici Makassan, cestou vidíme moderní zástavbu Bangkoku.

Dále přestupujeme na metro a pokračujeme na stanici Sutissan, kde máme přes expedii booklý hotel. Obecně celý systém dopravy je neskutečně moderní, na každé stanici je dozor, prochází se dokonce bezpečnostními bránami, po každém dojetí na cílovou stanici se vlak uklízí….zkrátka zatím nejlepší, co jsem kdy po světě viděl. Cenově je to ale spíš doprava pro vyšší vrstvu, jelikož tu skoro každý má Iphone 6, občas 5 a další parády, takže ten svůj radši ani nevyndávám.

Problém nastává v hledání hotelu, máme ho naznačený na vyfocené mapě, google maps hotel ani ulici nemůže najít a místní nás posílají sem a tam. Problém je, že některé ulice jsou psány jak latinkou, tak i místními znaky a některé bohužel jen místními a google maps taktéž. Po hodině hledání se značným přispěním všech anglicky mluvících známých ho nacházíme. Přes místní telefonní službu na překlad z angličtiny do thajštiny si objednáváme časnou snídani na další den a hurá za památkami.

Časový plán dostává trhliny. Metrem dojedeme na konečnou Hui Langfon, jelikož dle mapy vypadá nejblíže památkám a dál se ptáme místních. Chytáme bus č. 53, který se zběsile (ale po Srí Lance mě už asi nešokuje nic) uhání ulicemi starého Bangkoku. Vysedáme přímo před Wat Pho (vstup 100 bht), kde se nachází socha ležícího Budhy a celý komplex je neskutečně krásný. Víc už toho bohužel z památek nestíháme.

Sedáme opět na 53 a místní průvodčí nám radí, kde vysednout za jídlem. Vysedáme uprostřed změti jídelních stánků a dle rad z jiných cestopisů sedáme do té nejvíc plné restaurace. Neskutečně rychlá obsluha (kam se hrabou západní fastfoody) a kuchaři vaří přímo na ulici. Dáváme si výborné krevety a jdeme ještě omrknout okolí a shodou náhod potkávám spolužáky z FTVS Martina a Housku, tak to je fakt haluz:) Chceme ještě dojet zbytek trasy 53 zpět na metro, ale bohužel prý nejezdí dle průvodčí, a tak nakonec docházíme podle GPSky. Večer už dohledáváme jen poslední info k cestě na Ko Phi Phi, jelikož před odjezdem díky učení na státnice nebyl čas. Moc jsme toho nenašli a hotel nakonec nebookli s tím, že to pořešíme na místě.